20 augustus 2007
Negentig graden. Meer hoe je niet te onthouden. En kijk vooral even het prachtige demonstratie filmpje op het einde. Fantastic.
Rex mundi | 18:07 | Tell-a-Friend | Type: Video | Cat: Handig
Rammen!!!
Door: Rene op 20 augustus 2007 om 18:10 | Email
Gimmi the bag!
Door: barry op 20 augustus 2007 om 18:10 | Email
Eeehhh? Meer hoe je niet te onthouden
Door: Pol op 20 augustus 2007 om 18:12 | Email
uhmmmm???
Door: haha op 20 augustus 2007 om 18:13 | Email
Pol schreef:
Eeehhh? Meer hoe je niet te onthouden
Eeehhh? Meer hoe je niet te onthouden
Nee. Gezien je de aanval afweert en tegelijk in een beweging aanvalt niet nee. Een goede stoot op het gezicht kan zelfs de grootste man tijdelijk neer krijgen om weg te komen
Door: Fhant op 20 augustus 2007 om 18:13 | Homepage
Fhant schreef:
[...]
Nee. Gezien je de aanval afweert en tegelijk in een beweging aanvalt niet nee. Een goede stoot op het gezicht kan zelfs de grootste man tijdelijk neer krijgen om weg te komen
[...]
Nee. Gezien je de aanval afweert en tegelijk in een beweging aanvalt niet nee. Een goede stoot op het gezicht kan zelfs de grootste man tijdelijk neer krijgen om weg te komen
Jij mist de F dus niet
Door: Pol op 20 augustus 2007 om 18:15 | Email
Die instructeur doet mij denken aan Mr. Macky van South Park: Hmmkay.
Door: Wouter op 20 augustus 2007 om 18:15 | Email
Loos einde inderdaad, achja wel handig om te weten. maar moet lichtelijk automatish gebeuren als je het goed doet.
Lowlands was geweldig btw
Groetjes, Lepel.
Lowlands was geweldig btw
Groetjes, Lepel.
dat word geen bonus deze maand rex
Door: Niels-w op 20 augustus 2007 om 18:27
ok ok yeah ok ok k ok k he ok k ok now ok ok he ok ok ok
Door: Dim67 op 20 augustus 2007 om 18:32 | Email
zucht, alleen vergeten ze weer eens dat je op straat een dikke adrealine dump krijgt plus een leuke tunnelvisie en daardoor je motoriek beetje naar de klote gaat... wil je dan nog vechten moet je niet hoeven na te denken over 90 graden of je moet blocken of niet maar moet het 100% gevoel zijn... mja dat leer je niet in een gymzaal in perfecte omstandigheden...
Door: Shade op 20 augustus 2007 om 18:32 | Email
pff dit is zo'n onzin he.. Ik zelf doe al een tijdje muaythai boksen en ik merk dat bij het uitgaan (die gast heeft het over op straat en dat is meestal bij het uitgaan) je zelf nogal drinkt en dan heb je geen zak aan welke vechtsport dan ook.. En dan nog, al ben je nuchter. De adrenaline en alles er omheen als je een keer in een echte ruzie verwikkeld raakt doet je de meeste dingen vergeten en je probeert maar 1 ding: zorgen dat je zelf geen klap krijgt. En aangezien de meeste mensen op straat geen ervaring hebben met welke vechtsport dan ook kun je nog altijd het beste proberen te blokken en daarna te slaan.. want die blok in het filmpje daarvoor heb je een aardig reactievermogen voor nodig en dat hebben de meeste niet meer na het uitgaan. De beste manier om geen pak slaag te krijgen is nog altijd gewoon geen ruzie zoeken.
Door: henk op 20 augustus 2007 om 18:33 | Email
oh ja sorry voor m'n rare taalgebruik en al die spelfouten/fouten in de zinsopbouw maar erger me dood aan zo'n kutfilmpjes
Door: henk op 20 augustus 2007 om 18:35 | Email
Juist, 't moeilijkste is om een gevecht uit de weg te gaan. Is vaak ook de beste oplossing
Door: arie op 20 augustus 2007 om 18:39 | Email
En als je echt zeker bent van jezelf hoef je nooit te vechten. Mensen die op vechtsport gaan zijn vaak wat onzeker. Niks mis mee, als je op die manier wat zekerder word van jezelf
Door: arie op 20 augustus 2007 om 18:40 | Email
Tip, probeer gewoon kalm te blijven en te blijven ademen... dat werkt soms nog beter dan welke 'techniek'ook. Probeer zoveel mogenlijk schade in zo min mogelijk tijd te doen (knie kruis strot oog oor alles wat maar helpt
Bedenk het is niet een vriendje die tegenover je staat maar iemand die je misschien wel wilt verkrachten/vermoorden (altijd van het ergste uitgaan).
Bedenk het is niet een vriendje die tegenover je staat maar iemand die je misschien wel wilt verkrachten/vermoorden (altijd van het ergste uitgaan).
Door: Shade op 20 augustus 2007 om 18:43 | Email
lol, fijn om te weten, nu kan ik tenminste iemand knock out slaan
Dom filmpje.
Minstens zo belangrijk als hoe, is waar te slaan. Als je dat weet, kan je letterlijk iemand in 1 slag doodslaan.
PS: de techniek van die Adam is ook niet veel waard; hij verliest nog steeds veel energie in zijn slag.
Minstens zo belangrijk als hoe, is waar te slaan. Als je dat weet, kan je letterlijk iemand in 1 slag doodslaan.
PS: de techniek van die Adam is ook niet veel waard; hij verliest nog steeds veel energie in zijn slag.
Door: eum_rarne op 20 augustus 2007 om 19:03 | Homepage
pff op straat heb je niks aan al die vechtsporten. Het enige wat je daar zou kunnen helpen is Krav Maga. Of je moet al jaaaaren lang intensief bezig zijn met een vechtsport wil je er op straat iets aan hebben.
Door: SexoDependiente op 20 augustus 2007 om 19:09
kimbo
Door: Sentes op 20 augustus 2007 om 19:11 | Homepage
henk schreef:
pff dit is zo'n onzin he.. Ik zelf doe al een tijdje muaythai boksen en ik merk dat bij het uitgaan (die gast heeft het over op straat en dat is meestal bij het uitgaan) je zelf nogal drinkt en dan heb je geen zak aan welke vechtsport dan ook.. En dan nog, al ben je nuchter. De adrenaline en alles er omheen als je een keer in een echte ruzie verwikkeld raakt doet je de meeste dingen vergeten en je probeert maar 1 ding: zorgen dat je zelf geen klap krijgt. En aangezien de meeste mensen op straat geen ervaring hebben met welke vechtsport dan ook kun je nog altijd het beste proberen te blokken en daarna te slaan.. want die blok in het filmpje daarvoor heb je een aardig reactievermogen voor nodig en dat hebben de meeste niet meer na het uitgaan. De beste manier om geen pak slaag te krijgen is nog altijd gewoon geen ruzie zoeken.
pff dit is zo'n onzin he.. Ik zelf doe al een tijdje muaythai boksen en ik merk dat bij het uitgaan (die gast heeft het over op straat en dat is meestal bij het uitgaan) je zelf nogal drinkt en dan heb je geen zak aan welke vechtsport dan ook.. En dan nog, al ben je nuchter. De adrenaline en alles er omheen als je een keer in een echte ruzie verwikkeld raakt doet je de meeste dingen vergeten en je probeert maar 1 ding: zorgen dat je zelf geen klap krijgt. En aangezien de meeste mensen op straat geen ervaring hebben met welke vechtsport dan ook kun je nog altijd het beste proberen te blokken en daarna te slaan.. want die blok in het filmpje daarvoor heb je een aardig reactievermogen voor nodig en dat hebben de meeste niet meer na het uitgaan. De beste manier om geen pak slaag te krijgen is nog altijd gewoon geen ruzie zoeken.
Door: Piet_piraat op 20 augustus 2007 om 19:12 | Email
Piet_piraat schreef:
[...]
[...]
Door: jemoeder op 20 augustus 2007 om 19:19 | Email
SexoDependiente schreef:
pff op straat heb je niks aan al die vechtsporten. Het enige wat je daar zou kunnen helpen is Krav Maga. Of je moet al jaaaaren lang intensief bezig zijn met een vechtsport wil je er op straat iets aan hebben.
pff op straat heb je niks aan al die vechtsporten. Het enige wat je daar zou kunnen helpen is Krav Maga. Of je moet al jaaaaren lang intensief bezig zijn met een vechtsport wil je er op straat iets aan hebben.
Door: Muanh op 20 augustus 2007 om 19:21 | Email
SexoDependiente schreef:
pff op straat heb je niks aan al die vechtsporten. Het enige wat je daar zou kunnen helpen is Krav Maga. Of je moet al jaaaaren lang intensief bezig zijn met een vechtsport wil je er op straat iets aan hebben.
pff op straat heb je niks aan al die vechtsporten. Het enige wat je daar zou kunnen helpen is Krav Maga. Of je moet al jaaaaren lang intensief bezig zijn met een vechtsport wil je er op straat iets aan hebben.
Hoezo zou Krav Maga je helpen? Wat doet dat anders dan meeste traditionele vechtsporten?
Het heeft wat minder traditie en wat meer effectiviteit in zijn technieken maar veel anders is het niet.
Door: Muanh op 20 augustus 2007 om 19:22 | Email
Wil je op straat kunnen vechten, zul je op straat moeten leren vechten. Goed leren stoten is overigens nooit weg, zoiets harwire je wel als je het veel doet.
arie schreef:
En als je echt zeker bent van jezelf hoef je nooit te vechten. Mensen die op vechtsport gaan zijn vaak wat onzeker. Niks mis mee, als je op die manier wat zekerder word van jezelf
En als je echt zeker bent van jezelf hoef je nooit te vechten. Mensen die op vechtsport gaan zijn vaak wat onzeker. Niks mis mee, als je op die manier wat zekerder word van jezelf
Dat is dus onzin, als je zeker bent van jezelf kan je nog steeds in een gevecht komen. En zeg nou niet dat je ervoor kiest niet in een gevecht te komen. De enige manier dat je kan kiezen is als je 2 of meer opties hebt. Als je niet kan vechten heb je maar 1 optie.
Door: Muanh op 20 augustus 2007 om 19:24 | Email
MMMKAY?!
Door: unnamed op 20 augustus 2007 om 19:29 | Email
Lepel schreef
Lowlands was geweldig btw
Lowlands was geweldig btw
Helemaal mee eens
Door: Kips op 20 augustus 2007 om 19:31 | Homepage
gimme the bag *pets*
DAT WAS EEN VLAKKE HAND MENSEN!
FAKE! PHOTOSHOP! SIMPSONS DID IT!
DAT WAS EEN VLAKKE HAND MENSEN!
FAKE! PHOTOSHOP! SIMPSONS DID IT!
Door: bozmeister op 20 augustus 2007 om 19:41 | Homepage
Muanh schreef:
[...]
Hoezo zou Krav Maga je helpen? Wat doet dat anders dan meeste traditionele vechtsporten?
Het heeft wat minder traditie en wat meer effectiviteit in zijn technieken maar veel anders is het niet.
[...]
Hoezo zou Krav Maga je helpen? Wat doet dat anders dan meeste traditionele vechtsporten?
Het heeft wat minder traditie en wat meer effectiviteit in zijn technieken maar veel anders is het niet.
Bij boksen leer je niet iemand uitschakelen met een barkruk. Je wordt bij traditionele vechtsporten ook niet getraind op het onverwachts aangevallen worden door meerdere tegenstanders. Krav Maga leert je gewoon in korte tijd effectieve en simpele methodes om iemand uit te schakelen.
Door: SexoDependiente op 20 augustus 2007 om 19:44
Pol schreef:
[...]
Jij mist de F dus niet
[...]
Jij mist de F dus niet
Jij weet toch ook dat er een F hoort te staan? dat mis je em toch niet
en doe niet zo zwak iedereen maakt typ fouten!!
OT: handig om t eweten??
(een mes in je broekzak werkt beter
)
Door: sander op 20 augustus 2007 om 19:49 | Email
SexoDependiente schreef:
[...]
Bij boksen leer je niet iemand uitschakelen met een barkruk. Je wordt bij traditionele vechtsporten ook niet getraind op het onverwachts aangevallen worden door meerdere tegenstanders. Krav Maga leert je gewoon in korte tijd effectieve en simpele methodes om iemand uit te schakelen.
[...]
Bij boksen leer je niet iemand uitschakelen met een barkruk. Je wordt bij traditionele vechtsporten ook niet getraind op het onverwachts aangevallen worden door meerdere tegenstanders. Krav Maga leert je gewoon in korte tijd effectieve en simpele methodes om iemand uit te schakelen.
Net zoals alle gevechtsporten die er zijn moet je die sport al jaren intensief beoefenen voor je er ook maar iets mee bent.
Krav Magna is zeer efficient ja, maar is eerder bedoeld om in oorlogssituaties te gebruiken (de techniek komt dan ook uit Israel): heel snel en smerig iemand uitschakelen oa dmv zijn wapen afhandig te maken.
In deze lage landen zal een goed getraind bokser evenveel voordeel dan hebben iemand die krav magna beheerst.
De verliezer is meestal diegene die de eerste slag op zijn kop krijgt... Tenzij hij goed kan incasseren.
Door: Fonske op 20 augustus 2007 om 20:17 | Email
Automatisme, mensen! Dat is wat je red in vecht situaties. Ik heb jarenlang op hoog niveau gebokst en verschillende takken van martial arts gedaan. En bij elke sport en krijgkunst leer je iemand uit te schakelen. Blijf je je oefeningen eindeloos herhalen zul je altijd automatisch reageren op een actie van je tegenstander. Daarom word je door je sensei of sifu pas als volleerd beschouwd na tientallen jaren trainen.
Een goed voorbeeld van automatisme bij mannen is het volgende: als iemand ook maar een beweging maakt richting je edele delen ben je razendsnel om je handen ervoor te houden. Dat is een automatisme die we vanaf kleins af aan geleerd hebben en die we ook vliegensvlug kunnen toepassen. Je moet je hele lichaam als een grote lul beschouwen. Doe ik ook! Voor mij is het makkelijk.
Een goed voorbeeld van automatisme bij mannen is het volgende: als iemand ook maar een beweging maakt richting je edele delen ben je razendsnel om je handen ervoor te houden. Dat is een automatisme die we vanaf kleins af aan geleerd hebben en die we ook vliegensvlug kunnen toepassen. Je moet je hele lichaam als een grote lul beschouwen. Doe ik ook! Voor mij is het makkelijk.
Door: Messiah op 20 augustus 2007 om 20:21 | Email
hij slaat niet eens goed :S je moet niet alleen je been draaien maar ook in stappen
Door: zlet op 20 augustus 2007 om 20:31 | Email
Als je op deze manier een klap krijgt komt het inderdaad hard aan. Maar het probleem is wel dat de puncher zijn hele gewicht gebruikt bij het stoten en zodra iemand snel genoeg is om opzij te stappen of te bukken, is de aanvaller de sjaak omdat hij in no-time uit balance gebracht kan worden..
Zelf ben ik altijd fan geweest van Wing-Chun (ook de sport die Bruce Lee beoefend heeft). Als zij slaan doen ze dat via het midden en met de ellebogen naar beneden. Voordeel daarvan is dat je heel snel achter elkaar kan slaan (de bewegingen zijn ook korter), en je niet uit balance gebracht kan worden..(sukkels daargelaten natuurlijk
) Ook is je hele lichaam min of meer veilig omdat je ook snel kan afweren, al je organen zijn al beschermd omdat je je armen er voor houdt.
Zelf ben ik altijd fan geweest van Wing-Chun (ook de sport die Bruce Lee beoefend heeft). Als zij slaan doen ze dat via het midden en met de ellebogen naar beneden. Voordeel daarvan is dat je heel snel achter elkaar kan slaan (de bewegingen zijn ook korter), en je niet uit balance gebracht kan worden..(sukkels daargelaten natuurlijk
) Ook is je hele lichaam min of meer veilig omdat je ook snel kan afweren, al je organen zijn al beschermd omdat je je armen er voor houdt.
Door: DrFill op 20 augustus 2007 om 20:43
Gewoon je tegenstander een biertje geven (slaan ze nooit af) en dan rustig neermeppen :p
Door: MoE op 20 augustus 2007 om 21:39 | Email
sander schreef:
[...]
OT: handig om t eweten??
(een mes in je broekzak werkt beter
)
[...]
OT: handig om t eweten??
(een mes in je broekzak werkt beter
)alleen kom je met een mes in je broekzak nergens meer binnen..
DrFill schreef:
Maar het probleem is wel dat de puncher zijn hele gewicht gebruikt bij het stoten en zodra iemand snel genoeg is om opzij te stappen of te bukken, is de aanvaller de sjaak omdat hij in no-time uit balance gebracht kan worden..
Maar het probleem is wel dat de puncher zijn hele gewicht gebruikt bij het stoten en zodra iemand snel genoeg is om opzij te stappen of te bukken, is de aanvaller de sjaak omdat hij in no-time uit balance gebracht kan worden..
Inderdaad bij karate leer je juist om niet op deze manier te slaan, maar om het overzicht en de balans te houden.
Deze man heeft geen balans meer doordat hij voorover gaat en hij ziet ook niks meer door dat hij zijn hoofd wegdraait.
Slechte techniek dus......
Door: Wambuis op 20 augustus 2007 om 22:47 | Email
een rechte stot gebruik je overigens beter als inleiding, om hem vervolgens te verrassen met een snelle hoek of opstoot. Open handslagen zijn btw aan te raden als je naar iemands gezicht uithaalt. Jouw hand < de gemiddelde schedel
Wouter schreef:
Die instructeur doet mij denken aan Mr. Macky van South Park: Hmmkay.
Die instructeur doet mij denken aan Mr. Macky van South Park: Hmmkay.
Dit was dus precies hetzelfde wat ik wou zeggen
Wel goed en duidelijk uitgelegd.
Door: Supreme8 op 21 augustus 2007 om 0:16
make love not war :peace:
Door: dorky op 21 augustus 2007 om 0:23 | Email
Fonske schreef:
[...]
Krav Magna is zeer efficient ja, maar is eerder bedoeld om in oorlogssituaties te gebruiken (de techniek komt dan ook uit Israel.
[...]
Krav Magna is zeer efficient ja, maar is eerder bedoeld om in oorlogssituaties te gebruiken (de techniek komt dan ook uit Israel.
Ik weet niet wat jij in oorlogssituaties zou gebruiken, maar doe mij dan maar een m16. Heeft niks met oorlogssituaties te maken. Deze gevechtsport was tot voorkort geheim en werd alleen beoefend door de mossad, de Shabak, de Aman en Sayeret Flotila 13. Truuk is dat je na een paar weken trainen al iemand kunt uitschakelen in onverwachte situaties, juist omdat het gebasseerd is op overleven, niet op de 'kunst van het vechten'. Als er in een kroeg ruzie uitbreekt tussen een geoefende bokser en iemand die krav maga kent, zet ik m'n geld op die tweede. Die heeft namelijk allang een glas kapot geslagen en die bokser z'n oog uitgesneden.
Door: SexoDependiente op 21 augustus 2007 om 0:54
Krav maga is inderdaad wel aardig effectief, alleen veel teveel gebaseert op kracht en aggresiviteit, er word namelijk letterlijk vanuitgegaan dat je aggresiviteit je helpt te overwinnen maar meestal zal dit juist averechts werken. De tegenhanger van Kravmaga, Systema is geheel anders weer. De insteek bij Systema ligt juist op de techniek en controle van het lichaam (behoud van controle). Nou is een combinatie van deze 2 stijlen natuurlijk helemaal goed, soms is namelijk aggresieviteit of een harde klap nodig (heel vaak zelfs) maar soms of vaak zul je ook relax moeten wezen meebewegen enz.
Het is iets wat je lichaam zal moeten leren, automatisme is overigens niet het goeie woord, gecontroleerd automatisme komt al meer in de buurt.
(en nog ff over de slag zelf... wrom zou je iemand daar pas raken.... raak lekker 10 cm eerder... sla je veel harder door)
Het is iets wat je lichaam zal moeten leren, automatisme is overigens niet het goeie woord, gecontroleerd automatisme komt al meer in de buurt.
(en nog ff over de slag zelf... wrom zou je iemand daar pas raken.... raak lekker 10 cm eerder... sla je veel harder door)
Door: Shade op 21 augustus 2007 om 2:43 | Email
SexoDependiente schreef:
[...]
Ik weet niet wat jij in oorlogssituaties zou gebruiken, maar doe mij dan maar een m16. Heeft niks met oorlogssituaties te maken. Deze gevechtsport was tot voorkort geheim en werd alleen beoefend door de mossad, de Shabak, de Aman en Sayeret Flotila 13. Truuk is dat je na een paar weken trainen al iemand kunt uitschakelen in onverwachte situaties, juist omdat het gebasseerd is op overleven, niet op de 'kunst van het vechten'. Als er in een kroeg ruzie uitbreekt tussen een geoefende bokser en iemand die krav maga kent, zet ik m'n geld op die tweede. Die heeft namelijk allang een glas kapot geslagen en die bokser z'n oog uitgesneden.
[...]
Ik weet niet wat jij in oorlogssituaties zou gebruiken, maar doe mij dan maar een m16. Heeft niks met oorlogssituaties te maken. Deze gevechtsport was tot voorkort geheim en werd alleen beoefend door de mossad, de Shabak, de Aman en Sayeret Flotila 13. Truuk is dat je na een paar weken trainen al iemand kunt uitschakelen in onverwachte situaties, juist omdat het gebasseerd is op overleven, niet op de 'kunst van het vechten'. Als er in een kroeg ruzie uitbreekt tussen een geoefende bokser en iemand die krav maga kent, zet ik m'n geld op die tweede. Die heeft namelijk allang een glas kapot geslagen en die bokser z'n oog uitgesneden.
1. Veel geluk met je M16 alleen in een oorlogssituatie! Bekijk eens een opleiding van eender welke gevechtseenheid op deze planeet en kom dan nog ens terug.
2. Krav maga is niet een of andere "geheime" gevechtsport geweest, het werd initieel onderricht aan gewone Israelische militairen wegens tijdsgebrek.
3. Krav maga is efficient tov andere gevechtssporten omdat het gebruik maakt van smerige technieken. Denk je nu echt dat als een bokser in een cafe-gevecht terecht komt zich gaat houden aan de regels van het boksen?
4. Denk je nu echt dat als je krav maga "kent" dat je de reflex en het lef gaat hebben om effe ene zijn oog met een stuk glas uit te snijden?
Door: Fonske op 21 augustus 2007 om 8:01 | Email
Fonske schreef:
[...]
1. Veel geluk met je M16 alleen in een oorlogssituatie! Bekijk eens een opleiding van eender welke gevechtseenheid op deze planeet en kom dan nog ens terug.
2. Krav maga is niet een of andere "geheime" gevechtsport geweest, het werd initieel onderricht aan gewone Israelische militairen wegens tijdsgebrek.
3. Krav maga is efficient tov andere gevechtssporten omdat het gebruik maakt van smerige technieken. Denk je nu echt dat als een bokser in een cafe-gevecht terecht komt zich gaat houden aan de regels van het boksen?
4. Denk je nu echt dat als je krav maga "kent" dat je de reflex en het lef gaat hebben om effe ene zijn oog met een stuk glas uit te snijden?
[...]
1. Veel geluk met je M16 alleen in een oorlogssituatie! Bekijk eens een opleiding van eender welke gevechtseenheid op deze planeet en kom dan nog ens terug.
2. Krav maga is niet een of andere "geheime" gevechtsport geweest, het werd initieel onderricht aan gewone Israelische militairen wegens tijdsgebrek.
3. Krav maga is efficient tov andere gevechtssporten omdat het gebruik maakt van smerige technieken. Denk je nu echt dat als een bokser in een cafe-gevecht terecht komt zich gaat houden aan de regels van het boksen?
4. Denk je nu echt dat als je krav maga "kent" dat je de reflex en het lef gaat hebben om effe ene zijn oog met een stuk glas uit te snijden?
Helemaal mee eens. Het hand tot hand gevecht is het moeilijkste gevecht wat er maar is. Wanneer je een geweer gebruikt zit er een soort van afstand tussen jou en je "slachtoffer". Bij hand tot hand gevecht niet. Zelfs voor een getrainde militair is het moeilijk om iemand open te snijden laat staan voor jou of mij. Je moet daarom wel heel ziek zijn of heel veel "training" hebben gehad wil je dat kunnen. Ik zet training tussen aanhalingstekens omdat het geen training is maar indoctrinatie.
Door: Muanh op 21 augustus 2007 om 12:35 | Email
Messiah schreef:
Automatisme, mensen! Dat is wat je red in vecht situaties. Ik heb jarenlang op hoog niveau gebokst en verschillende takken van martial arts gedaan. En bij elke sport en krijgkunst leer je iemand uit te schakelen. Blijf je je oefeningen eindeloos herhalen zul je altijd automatisch reageren op een actie van je tegenstander. Daarom word je door je sensei of sifu pas als volleerd beschouwd na tientallen jaren trainen.
Een goed voorbeeld van automatisme bij mannen is het volgende: als iemand ook maar een beweging maakt richting je edele delen ben je razendsnel om je handen ervoor te houden. Dat is een automatisme die we vanaf kleins af aan geleerd hebben en die we ook vliegensvlug kunnen toepassen. Je moet je hele lichaam als een grote lul beschouwen. Doe ik ook! Voor mij is het makkelijk.
Automatisme, mensen! Dat is wat je red in vecht situaties. Ik heb jarenlang op hoog niveau gebokst en verschillende takken van martial arts gedaan. En bij elke sport en krijgkunst leer je iemand uit te schakelen. Blijf je je oefeningen eindeloos herhalen zul je altijd automatisch reageren op een actie van je tegenstander. Daarom word je door je sensei of sifu pas als volleerd beschouwd na tientallen jaren trainen.
Een goed voorbeeld van automatisme bij mannen is het volgende: als iemand ook maar een beweging maakt richting je edele delen ben je razendsnel om je handen ervoor te houden. Dat is een automatisme die we vanaf kleins af aan geleerd hebben en die we ook vliegensvlug kunnen toepassen. Je moet je hele lichaam als een grote lul beschouwen. Doe ik ook! Voor mij is het makkelijk.
gaan andere mensen je dan ook zien als een grote lul?
beetje jammer dat die gast zijn arm uitstrekt bij het stoten; zo loop je het risico dat iemand je arm breekt
..
Door: croisant op 21 augustus 2007 om 16:45 | Email
@ redspit: Die zien dat al. Maar dan wel een hele grote sterke lul!
Door: Messiah op 21 augustus 2007 om 17:23 | Email
© Flabber | Disclaimer

